Fennec #136 - 3-A-309 - N9103F

When she came off duty in the French army in 1965 (I made the last check flight on Jan.11,1965 in Villacoublay as flight engineer), the Fennec # 136 (ex T28A s/n 51-7606 c/n 174-459) was sold to the Armada Argentina. There she was modified with a tail hook (T-28P version) and served in the Fuerzas Aeronavales as   3-A-309. She was later sold to a US trader.

Back in the US, she became N9103F and is now based at the Fargo (North Dakota) Air Museum

Despite she is not being shown yet in the museum pages, a friend of mine has spotted her earlier this year (2009) on a small airport, 50 miles away from Fargo.

Lorsqu'il fût réformé par l'Armée de l'Air en 1965 (j'ai fait le dernier vol de vérification le 11 Jan. 1965 à Villacoublay comme mécano à bord), le Fennec #136 (ex T28A s/n 51-37606 c/n 174-459) a été vendu à l'Armée Argentine. Son affectation à une unité de l'Aéronavale lui valut d'être équipé d'une crosse d'appontage (version T-28P) et de recevoir l'indicatif 3-A-309. Il fut ensuite revendu à un courtier américain.

De retour aux Etats-Unis, il fut immatriculé N9103F et appartient maintenant au Musée de l'Air dr Fargo (Nord Dakota).

Bien qu'il ne soit pas encore mentionné sur leur site, un de mes amis l'a aperçu sur un petit aéroport à 80 km de Fargo au début de cette année 2009.

Note that the current markings (3-A-332) are not historical for this aircraft, unfortunately, the history of the real 332 has not been traced at this point.

Notez que le marquage actuel de cet avion (3-A-332) n'est pas conforme à sa réalité historique, malheureusement, l'histoire du véritable 332 n'est pas connue à ce jour

More pictures / Plus d'images