Fennec #54 - C-FXRD - N521DF - C-GULI

A warbird history

(Voir le texte en Français)

When she came off duty in the French army in 1964, the Fennec # 54 (ex T28A s/n 51-3590 c/n 174-128) was sold to the Morroco Royal Air Forces where she was registered as CN-AEL.

In 1978, she was purchased by a US broker (Euroworld Inc.), registered as N9863A and shipped with three other planes (# 42-47-48) to Nicaragua forces under Somosa's government marked as #163. When Somosa fled away, they were used by the Sandinista forces with FAS markings.

After the civil war ended, the planes returned to the US and eventually ended up at Victoria Aircraft Maintenance in British Columbia (Canada) around 1987-88.

These aircrafts were restored and our Fennec was booked to fly again as C-FXRD. Unfortunately, during the process, the ID plates of s/n 51-3590 disappeared. In order to be able to register the plane, the plates of a similar T28, probably a T28D (s/n 51-7668, c/n 174-521) were riveted on the Fennec frame.  The aircraft flew in Canada as C-FXRD until 1995 when she was sold to the US and registered as N521DF.  In 2007 the Fennec returned to British Columbia and was registered as C-GULI.

Officially, the Fennec  # 54 does not exist anymore, but there is no doubt that she was born again in C-GULI, for the greatest pride of her current owner and his son.

August 2010 : After major overhaul, Guli receives a new livery

This aircraft pilot is also the owner of an helicopter works busines combined with a Bell authorized maintenance business.

http://vimeo.com/65660839

More pictures       FSX videoclip

Download Fennec 51 (French Air Force livery) and 54 (C-GULI) for FSX

Version française

Lorsqu'il fût réformé par l'Armée de l'Air en 1964, le Fennec #54 (ex T28A s/n 51-3590 c/n 174-128) a été vendu aux Forces Royales Marocaines où il reçu l'mmatriculation CN-AEL.

En 1978, il fût acheté par un courtier américain (Euroworld Inc.), immatriculé N9863A puis expédié, avec trois autres avions (# 42-47-48) aux forces Aériennes du Nicaragua, alors sous la gouvernance de Somosa, identifié sous le #163. Lorsque Somosa fut destitué, ces avions furent récupérés par les troupes Sandinistes et marqués FAS.

A la fin de la guerre civile, les avions revinrent aux Etats Unis pour finir chez Victoria Aircraft Maintenance en Colombie Britannique (Canada) en 1987 ou 88.

Là, il furent restaurés et notre Fennec se vit attribuer l'immatriculation C-FXRD. Malheureusement, pendant la restauration, la plaque d'identification d'origne s/n 51-3590 disparut, et afin de pouvoir homologuer l'appareil, on lui attibua la plaque d'un autre T-28, version "D" (s/n 51-7668, c/n 174-521). L'appareil vola sous cette immatriculation jusqu'en 1995 au Canada puis fut revendu aux Etats Unis où il vola sous l'immatriculation N521DF.

En 2007, il revint en Colombie Britannique et fut immatriculé C-GULI.

Officiellement, le Fennec #54 n'existe plus, mais il n'y a aucun doute, il revit sous sa nouvelle identification et fait la fierté de son nouveau propriétaire et de son fils.

Téléchargez les Fennec 51 (Arméé de l'Air) et 54 (C-GULI) pour fsx

FSX videoclip

Août 2010 : Révision majeure et nouvelle livrée  (voir la galerie photo)

Le pilote de cet appareil dirige une entreprise de travaux héliportés et de maintenance agréée par Bell.

http://vimeo.com/65660839

 

 

 

Have many nice flights my friends.

La galerie photos du Fennec #54

air.pfiquet.be

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www.pfiquet.be